Program (2015)

Książka abstraktów

Do przeglądania książki abstraktów, opublikowanej na platformie ISSUU, konieczne jest włączenie wtyczki Flash w przeglądarce.

Program

Jakiekolwiek zmiany w programie naniesione po 27 maja 2015 r. są niezależne od organizatorów konferencji i wynikają najczęściej albo z indywidualnych potrzeb prelegentów, albo czynników losowych. O wszelkich nagłych zmianach organizatorzy postarają się informować na bieżąco wszystkich zainteresowanych na stronie internetowej konferencji (https://dyskursygierwideo.wordpress.com/2015/05/12/program/) i za pośrednictwem mediów społecznościach (pod hashtagiem #DWG2015).

Piątek, 5 czerwca 2015

We wszystkich panelach przewidziano 10 minutową dyskusję po każdym referacie. W przypadku przedłużenia czasu wystąpienia ponad limit 20 minut, prelegent będzie wytracać czas z dedykowanej jego referatowi dyskusji. Zmiany w programie uwzględniane będą na stronie https://dyskursygierwideo.wordpress.com/2015/05/12/program/

Rejestracja 8.00-8.45

Uroczyste otwarcie 8.45-9.00

PANEL I 9.00-10.30

Sidey Myoo / dr hab. Michał Ostrowicki (Academia Electronica / Uniwersytet Jagielloński)

Gra w rzeczywistość

Dr Radosław Bomba (Uniwersytet im. Marii Curie-Skłodowskiej),

Kategoria kulturowej bazy danych w badaniu gier komputerowych (prezentacja zdalna)

Mgr Anna Wysokińska-Zajchowska

Uniwersytet Rzeszowski

Co może dać rozgrywka online – człowiek istota społeczna

Przerwa kawowa 10.30-11.00

PANEL II 11.00-12.30

Mgr Paweł Walentynowicz

Uniwersytet Wrocławski

Groza Red Creek Valley. Strach i niepokój w Zaginięciu Ethana Cartera

Mgr Justyna Janik

Uniwersytet Jagielloński
Między obecnością a nieobecnością. Duchy w grach wideo jako zantropomorfizowany akt komunikacyjny

Dr Katarzyna Marak

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zjawisko indie horror games: charakterystyka tekstów tworzonych „przez graczy dla graczy”

Przerwa kawowa 12.30-13.00

PANEL III 13.00-14.30

Dr Mikołaj Marcela

Uniwersytet Śląski

Gra (nie)warta dobrej narracji? Czyli dlaczego rynek gier komputerowych potrzebuje pisarzy i scenarzystów

Mgr Karolina Urban

Agencja PR KoolThings, Polska

Public Relations w branży gier wideo i technologii

Mgr inż. Stanisław Skulimowski

Politechnika Lubelska

Podsumowanie roku 2014 w branży gier

Przerwa obiadowa 14.30-16.00

PANEL IV 16.00-17.30

Dr Mirosław Gołuński

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz

Od powieści do gry i z powrotem („Wiedźmin” i „Assasin’sCreed”)

Mgr Magdalena Szczepocka

Uniwersytet Śląski, Katowice

Historia i teoria gier fabularnych a gry wideo – punkty styczne

Aleksander Małecki

Uniwersytet Jagielloński

Porównanie systemów kolekcjonerskich gier karcianych Magic: The Gathering i Hearthstone: Heroes of Warcraft

Przerwa kawowa 17.30-18.00

PANEL V 18:00-19.30

Mgr inż. Anna Grajper

Politechnika Wrocławska

Interaktywne środowisko. Architektura ludyczna a zachowanie człowieka

Mgr Piotr G. Górniak

Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa

Gra czy nie-gra? Między interaktywnością a narracyjnością gier wideo

Mgr Bartosz Kłoda-Staniecko

Uniwersytet Śląski, Katowice

User ex machina. Narraktywność jako proces syntopii użytkownika i cyberteks­tu

 

Sobota, 6 czerwca 2015

PANEL VI 9.00-10.30

Mgr Marcin M. Chojnacki

Uniwersytet Łódzki

Klocki z pikseli – gry wideo jako element transmedialnego systemu rozrywko­wego LEGO

Paweł Gąska

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Cthulhu, Garrosh i naziści, czyli o intertekstualności w grach słów kilka

Mgr Mateusz Skomorowski

Uniwersytet Wrocławski

W stronę cyfrowego słońca. O zjawiskach intermedialności i hybrydalności w grach wideo na przykładzie serii Call of Juarez

Przerwa kawowa 10.30-11.00

PANEL VII 11.00-12.30

Dr Ksenia Olkusz

Ośrodek Badawczy Facta Ficta

Geniusze i prostacy – obraz gier wideo w serialach (rekonesans)

Maciej Mikołajski

Uniwersytet Jagielloński

Popkulturowy bigos, czyli o dziwnych, ale smacznych połączeniach różnego pochodzenia motywów w grze Heroes of Might and Magic III

Mgr Dominika Staszenko

Uniwersytet Łódzki

Polska odpowiedź na apokalipsę zombie

Przerwa kawowa 12.30-13.00

PANEL VII 13.00-14.30

Mgr Michał Żmuda

Uniwersytet Rzeszowski

Ścieżki nieprzebyte – modalność gier wideo w kontekście teorii światów możliwych

Mgr Krzysztof M. Maj

Światy narracji (storyworlds) a światy gier (gameworlds). Światotwórstwo w grach wideo z perspektywy kognitywistycznej teorii narracji

Mgr Adam Orlik

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin

Uniwersum – gry komputerowe jako centralny element przemysłu rozrywkowego

Przerwa obiadowa 14.30-16.00

PLENARY LECTURE 16.00-17.30

Matthew E. Gladden

Instytut Podstaw Informatyki PAN, Warszawa

Cybershells, Shapeshifting, and Neuroprosthetics: Video Games as Tools for Posthuman ‘Body Schema (Re)Engineering’

Discussion: 30 mins

Przerwa kawowa 17.30-18.00

PANEL X 18.00-19.30

Mgr Miłosz Markocki

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Gry MMORPG jako czynnik stymulujący, integrujący i określający społeczności graczy

Mgr Juliusz Konczalski

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Assassin’s Creed IV: Black Flag w perspektywie poetyki Arystotelesowskiej

Bartłomiej Schweiger

Uniwersytet Jagielloński

Relacje władzy w polu wytwórstwa gier komputerowych

 

Niedziela, 7 czerwca 2015

PANEL XI 9.00-10.30

Patryk Machnikowski

Uniwersytet Jagielloński

To, co się stworzy, trzeba później nazwać i przetłumaczyć, czyli o badaniu gier wideo w aspekcie językoznawczym na przykładzie Dragon Age: Początek

Mgr Rafał Maćkowiak

Uniwersytet Łódzki

Leksyka graczy a współczesna polszczyzna

Mgr Dawid Fajdek

Uniwersytet im. Marii Curie-Skłodowskiej

Uwarunkowania prawne rozwoju gier komputerowych

Przerwa kawowa 10.30-11.00

PANEL XII 11.00-12.30

Dr Michał Kłosiński

Uniwersytet Śląski, Katowice

W stronę hermeneutyki gier komputerowych

Dr Piotr Kubiński

Uniwersytet Warszawski

Dyskurs filozoficzny w grach wideo. Przypadek The Stanley Parable oraz The Talos Principle

Przemysław Andrzej Lewicki

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

Perspektywa doświadczenia sacrum w grach wideo w świetle modelu Rudolfa Otto

Przerwa kawowa 12.30-13.00

PANEL IX 13.00-14.30

Dr Tomasz Z. Majkowski

Uniwersytet Jagielloński

Śmiech, parodia i gry wideo

Mgr Maciej Maciejewski

Uniwersytet Jagielloński

This is a man’s world, czyli płeć, ból i czarny humor w grze LISA

Mgr Grzegorz Zyzik

Uniwersytet Opolski

Why so serious? Odkrywanie nowych paradygmatów gier komputerowych

Przerwa obiadowa 14.30-16.00

PANEL XIII 16.00-17.30

Dr Joanna Katarzyna Puchalska

Uniwersytet Jagielloński

Czy gry komputerowe mogą uczyć historii? Prawda i fikcja w świecie Assassin’s Creed na przykładzie gry Assassin’s Creed IV: Black Flag

Mgr Andrzej Strużyna

Uniwersytet Opolski

Estetyczność i moralność gier wideo. Wykorzystanie teorii Arnolda Berleanta w badaniach nad grami komputerowymi

Mgr Adam Flamma

Uniwersytet Wrocławski

Czy to miłość, czy manipulacja? Postać Triss Merigold w kontekście relacji interpersonalnych w grach z serii Wiedźmin

Przerwa obiadowa 17.30-18.00

PANEL XIV 18.00-20.00

Dr Agnieszka Gil

Uniwersytet Wrocławski

Rozwój ludologii w Polsce

Mgr Krzysztof Jański

Uniwersytet Wrocławski

Zwierzęcość w grach wideo

Lidia Prokopowicz

Uniwersytet Jagielloński

Wykorzystanie gier wideo na lekcji języka polskiego (teoria i praktyka)

Mgr Szymon Piotr Kukulak,

Uniwersytet Jagielloński

Czołgi Orientu. Alternatywne wizje Wschodu w RTS-ach w świetle teorii postko­lonialnej

Zamknięcie obrad

 

Jakiekolwiek zmiany w programie naniesione po 27 maja 2015 r. są niezależne od organizatorów konferencji i wynikają najczęściej albo z indywidualnych potrzeb prelegentów, albo czynników losowych. O wszelkich nagłych zmianach organizatorzy postarają się informować na bieżąco wszystkich zainteresowanych na stronie internetowej konferencji (https://dyskursygierwideo.wordpress.com/2015/05/12/program/) i za pośrednictwem mediów społecznościach (pod hashtagiem #DWG2015).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s