CZWARTEK, 2 czerwca 2016
REJESTRACJA 8:00-9:30
Rejestracja będzie odbywać się ponadto przez wszystkie pozostałe dni na parterze Wydziału Humanistycznego przy ul. Gramatyka 8 a (naprzeciwko głównego wejścia)
Rejestracja obowiązuje zarówno prelegentów, jak i słuchaczy (wstęp wolny)
Obrady przez wszystkie dni będą odbywać się w sali 424 na IV piętrze budynku Wydziału. Przerwy kawowe będą zorganizowane dla prelegentów w osobnej sali na I piętrze.
OTWARCIE OBRAD 9:00-9:30
PANEL I 9:30-11:00
Mgr Mariola Lekszycka, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Zwrot performatywny w obrazowości gry komputerowej, czyli kim jest prosument
Mgr Alicja Wolak, Uniwersytet Jagielloński
Pomiędzy grą a interaktywną narracją. Zachodnie produkcje visual novels jako przykład gier hybrydycznych
Mgr Joanna Sikorska, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Gra w film. Wykorzystanie wzorców filmu gatunkowego i jego struktur narracyjnych w grach „Heavy Rain” oraz „Beyond: Two Souls”
Przerwa kawowa 11:00-11:30
PANEL II 11:30-13:00
Mgr Paweł Gąska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Gry komputerowe jako systemy negocjacji technik i sensów
Janusz Guzowski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
You died. Porażka jako źródło satysfakcji w „Dark Souls”
Aleksandra Łuksza, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Programy i antyprogramy. O trudnych, acz zaskakujących, relacjach twórców z graczami
Przerwa kawowa 13:00-13:30
PANEL III 13:30-15:00
Dr Łukasz Androsiuk, Akademia Pomorska w Słupsku
Retoryczna teoria ideologii w kontekście studiów nad grami wideo na wybranych przykładach – zachęta do refleksji
Mgr Piotr Popiołek, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Uniwersytet Jagielloński
Prolegomena do teologii gier wideo
Mgr Marta Tymińska, Uniwersytet Gdański
Awatary w grach cyfrowych w perspektywie antropologicznej
PIĄTEK, 3 czerwca 2016
PANEL IV 10:00-11:30
Mgr Martyna Bakun, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Zwrot ku codzienności – trend we współczesnych grach wideo
Mgr Grzegorz Zyzik, Uniwersytet Opolski
„Żyj i pozwól umrzeć”. Problematyka moralności u gracza
Mgr Agnieszka Kochańska, Instytut Slawistyki PAN
Frazeologia i intertekstualność w polskich nazwach osiągnięć wybranych gier wideo
Przerwa kawowa 11:30-12:00
PANEL V 12:00-13:30
Dr Michał Kłosiński, Uniwersytet Śląski
Immersja i emersja, czyli o tym, co nas wciąga i co wyłazi nam z ekranu
Dr Piotr Kubiński, Uniwersytet Warszawski
Interaktywność i sztuka interaktywna w świetle gier wideo
Mgr Jakub Alejski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Strategie ludonarracyjne wobec struktury otwartego świata w grach wideo
Przerwa obiadowa 13:30-15:30
(we własnym zakresie)
WYKŁAD PLENARNY 15:30-17:00
Dr hab. Paweł Frelik, Centrum Badań Gier Wideo, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Cyfrowe narzędzia pana: kapitalizm kognitywny a praktyki graczy
W czas trwania wykładu wliczona jest półgodzinna dyskusja. Więcej…
SPOTKANIE AUTORSKIE 18:00-19:00
Dr Piotr Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki (Universitas 2016). Więcej…
De Revolutionibus Books&Cafe
Bracka 14, 31-005 Kraków
SOBOTA, 4 czerwca 2016
PANEL VI 10:00-11:30
Mgr Franciszek Sobieraj, Collegium Civitas
Dlaczego gry wideo nie rządzą społeczeństwem globalnym
Mgr Marcin Petrowicz, Uniwersytet Jagielloński
Imprezowe karty, plansze i piksele. Dynamiki gier imprezowych jako wyznaczniki gatunku międzyplatformowego
Mgr inż. Stanisław Skulimowski, Politechnika Lubelska
Wyniki analizy danych z bazy gier elektronicznych 2015 roku
Przerwa kawowa 11:30-12:00
PANEL VII 12:00-13:00
Mgr Miłosz Markocki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Narzędzia do prowadzenia narracji awatara w grach MMORPG na przykładzie „Star Wars: The Old Republic”
Michał Szczepaniec, Uniwersytet Wrocławski
Transhumanizm poprzez granie
Przerwa kawowa 13:00-13:30
PANEL VIII 13:30-15:00
Mgr Adam Orlik, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
„Filozoficzny, uduchowiony shooter”. Wizja postapokaliptycznej rzeczywistości w Uniwersum Metro 2033
Paweł Mirowski, Akademia Górniczo-Hutnicza
Cytaty kulturowe w grze „Wiedźmin – Dziki Gon”
Mgr Emmanuella Robak, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
„American McGee’s Alice” i „Alice: Madness Returns” – alternatywne wersje Krainy Czarów
ZAMKNIĘCIE OBRAD
Informacje nt. IV tomu “Perspektyw Ponowoczesności” Dyskursy gier wideo pod redakcją Michała Kłosińskiego i Krzysztofa M. Maja
Informacje nt. 3. edycji Dyskursów gier wideo w 2017 roku