Program 2016


CZWARTEK, 2 czerwca 2016


REJESTRACJA 8:00-9:30


Rejestracja będzie odbywać się ponadto przez wszystkie pozostałe dni na parterze Wydziału Humanistycznego przy ul. Gramatyka 8 a (naprzeciwko głównego wejścia)

Rejestracja obowiązuje zarówno prelegentów, jak i słuchaczy (wstęp wolny)

Obrady przez wszystkie dni będą odbywać się w sali 424 na IV piętrze budynku Wydziału. Przerwy kawowe będą zorganizowane dla prelegentów w osobnej sali na I piętrze.


OTWARCIE OBRAD 9:00-9:30


PANEL I 9:30-11:00

Mgr Mariola Lekszycka, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Zwrot performatywny w obrazowości gry komputerowej, czyli kim jest prosument

Mgr Alicja Wolak, Uniwersytet Jagielloński
Pomiędzy grą a interaktywną narracją. Zachodnie produkcje visual novels jako przykład gier hybrydycznych

Mgr Joanna Sikorska, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Gra w film. Wykorzystanie wzorców filmu gatunkowego i jego struktur narracyjnych w grach „Heavy Rain” oraz „Beyond: Two Souls”


Przerwa kawowa 11:00-11:30

PANEL II 11:30-13:00


Mgr Paweł Gąska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Gry komputerowe jako systemy negocjacji technik i sensów

Janusz Guzowski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
You died. Porażka jako źródło satysfakcji w „Dark Souls”

Aleksandra Łuksza, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Programy i antyprogramy. O trudnych, acz zaskakujących, relacjach twórców z graczami


Przerwa kawowa 13:00-13:30

PANEL III 13:30-15:00

Dr Łukasz Androsiuk, Akademia Pomorska w Słupsku
Retoryczna teoria ideologii w kontekście studiów nad grami wideo na wybranych przykładach – zachęta do refleksji

Mgr Piotr Popiołek, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Uniwersytet Jagielloński
Prolegomena do teologii gier wideo

Mgr Marta Tymińska, Uniwersytet Gdański
Awatary w grach cyfrowych w perspektywie antropologicznej


PIĄTEK, 3 czerwca 2016


PANEL IV 10:00-11:30

Mgr Martyna Bakun, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Zwrot ku codzienności – trend we współczesnych grach wideo

Mgr Grzegorz Zyzik, Uniwersytet Opolski
„Żyj i pozwól umrzeć”. Problematyka moralności u gracza

Mgr Agnieszka Kochańska, Instytut Slawistyki PAN
Frazeologia i intertekstualność w polskich nazwach osiągnięć wybranych gier wideo


Przerwa kawowa 11:30-12:00

PANEL V 12:00-13:30

Dr Michał Kłosiński, Uniwersytet Śląski
Immersja i emersja, czyli o tym, co nas wciąga i co wyłazi nam z ekranu

Dr Piotr Kubiński, Uniwersytet Warszawski
Interaktywność i sztuka interaktywna w świetle gier wideo

Mgr Jakub Alejski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Strategie ludonarracyjne wobec struktury otwartego świata w grach wideo


Przerwa obiadowa 13:30-15:30
(we własnym zakresie)

13020189_10154151968794294_1636485725_nWYKŁAD PLENARNY 15:30-17:00

Dr hab. Paweł Frelik, Centrum Badań Gier Wideo, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Cyfrowe narzędzia pana: kapitalizm kognitywny a praktyki graczy

W czas trwania wykładu wliczona jest półgodzinna dyskusja. Więcej…


SPOTKANIE AUTORSKIE 18:00-19:00kubinski

Dr Piotr Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki (Universitas 2016). Więcej…

De Revolutionibus

De Revolutionibus Books&Cafe
Bracka 14, 31-005 Kraków


SOBOTA, 4 czerwca 2016


PANEL VI  10:00-11:30

Mgr Franciszek Sobieraj, Collegium Civitas
Dlaczego gry wideo nie rządzą społeczeństwem globalnym

Mgr Marcin Petrowicz, Uniwersytet Jagielloński
Imprezowe karty, plansze i piksele. Dynamiki gier imprezowych jako wyznaczniki gatunku międzyplatformowego

Mgr inż. Stanisław Skulimowski, Politechnika Lubelska
Wyniki analizy danych z bazy gier elektronicznych 2015 roku


Przerwa kawowa 11:30-12:00

PANEL VII 12:00-13:00

Mgr Miłosz Markocki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Narzędzia do prowadzenia narracji awatara w grach MMORPG na przykładzie „Star Wars: The Old Republic”

Michał Szczepaniec, Uniwersytet Wrocławski
Transhumanizm poprzez granie


Przerwa kawowa 13:00-13:30

PANEL VIII 13:30-15:00

Mgr Adam Orlik, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
„Filozoficzny, uduchowiony shooter”. Wizja postapokaliptycznej rzeczywistości w Uniwersum Metro 2033

Paweł Mirowski, Akademia Górniczo-Hutnicza
Cytaty kulturowe w grze „Wiedźmin – Dziki Gon”

Mgr Emmanuella Robak, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
„American McGee’s Alice” i „Alice: Madness Returns” – alternatywne wersje Krainy Czarów


ZAMKNIĘCIE OBRAD

Informacje nt. IV tomu “Perspektyw Ponowoczesności” Dyskursy gier wideo pod redakcją Michała Kłosińskiego i Krzysztofa M. Maja

Informacje nt. 3. edycji Dyskursów gier wideo w 2017 roku

Leave a comment